آموزش نگهداری و تکثیر کاج مطبق

کاج مطبق

امروز قصد داریم روش نگهداری و پرورش کاج مطبق  را به شما  آموزش دهیم .

Image result for ‫کاج مطبق‬‎

  

آموزش نگهداری و پرورش کاج مطبق

این گیاه برای سبز ماندن برگهای زیبای آن لازم است روزی یکبار با آب پاش برگهای گیاه بویژه برگهای فوقانی آن را مرطوب نمایید وخاک کمپوست برای این گیاه مناسب است.


خاک را سبک تهیه نمایید مخلوطی از دو قسمت ماسه و سه قسمت برگ پوسیده برای این گیاه مناسب است تکثیر کاج مطبق در خانه بسیار مشکل و تقریباً ناممکن است برای تکثیر از بذر یا قلمه استفاده می‌شود که البته قلمه باید از انتها ی ساقه گیاه باشد در غیر اینصورت گیاه حاصل کج در می‌آید.


در نوک این کاج ساقه فوقانی قرار دارد که به صورت عمودی و رو به بالا است اگر این ساقه آسیب ببیند و یا قطع شود چند ساقهٔ دیگر در محل بریدگی بوجود می‌آید که برای تکثیر از آن‌ها می توان استفاده نمود البته قلمه را باید با استفاده از هورمون ریشه زا مثل اسید ایندول بوتیریک ریشه دار کرد .


زیستگاه اصلی کاج مطبق جزیره نورفولک استرالیا است رشد آن در محیط طبیعی زیاد ولی در آپارتمان به کندی رشد می‌کند، احتیاج به اکسیژن فراوان دارد و درجه حرارت بالا را تحمل نمی‌کند اگرچه سایهٔ روشن را تحمل می‌کند ولی نزدیک به پنجره با نور ملایم نگهداری می شود و در تابستان گرما را تا ۴۰ درجه تقریباً تحمل می‌کند ولی در زمستان به هیچ وجه تحمل یخبندان را ندارد .

منبع: جذاب ترینها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.