چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم ؟

نتیجه تصویری برای چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم ؟

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با برخی نکات مهم در ازدواج موفق با شما صحبت کنیم. نکاتی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، بسیار ساده و کاربردی بوده و به راحتی قابل به کار بستن می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا از این نکات بیش تر بدانیم.

ازدواج موفق

تنها کسانی که ازدواجی موفق داشتنه اند، حرف‌های من را می‌فهمند. ازدواج موفق می‌تواند بزرگ ترین موفقیت هر فردی باشد که در زندگی به دست می‌آورد. آواز این موفقیت خوش آهنگ تر و گوش نواز تر از هر آهنگی است که می‌تواند نواخته شود. برخی از افراد تصور می‌کنند تجربه می‌تواند جایگزین دانش باشد و به همین دلیل هنگامی‌که به مشکلی برخورد می‌کنند به جای مشورت با یک مشاور با اطرافیان بزرگ تر از خود مشورت می‌کنند، البته آن‌ها هم می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند؛ اما هرگز تجربه با دانش قابل مقایسه نیست.

دانش یا تجربه؟

در واقع کسانی که دانش خود را بالا می‌برند، دیگر نیازی به کمک گرفتن از مشاوران نیز، ندارند. آن‌ها می‌توانند به صورت کامل دانش را جایگزین تجربه نمایند. این را نیز بدانید تنها تجربه‌هایی مفید هستند که، حاصل یک ازدواج موفق بوده باشند. قطعا کسانی که در زندگی خود شکست خورده اند، نمی‌توانند توصیه‌های خوبی به شما ارائه دهند.

کتاب راهنمای همسر خویش را مطالعه کنید!

تصور کنید شما محصولی جدید را خریداری کرده اید، این محصول طرز کار پیشرفته ای دارد که شما نیاز دارید در رابطه با آن بیش تر بدانید. طرز کار این محصول به صورتی است که تنها می‌توانید با خواندن کتابچه راهنما، آن را فرا بگیرید. پس از خواندن کتابچه راهنما می‌توانید با آن محصول کار کنید و ویژگی‌های آن را فرا گیرید. خانم یا آقایی که قصد آشنایی با او را دارید، دقیقا کتاب بعدی شماست که مطالعه خواهد شد. شما با مطالعه کتاب شخصیتی اشخاص آن‌ها را از نو خواهید شناخت.

از این طریق شما کم کم علایق و سلیقه‌های او را کشف خواهید کرد، سپس می‌توانید تشخیص دهید چه چیزهایی حالش را خوب و چه چیزهایی او را نارحت خواهد کرد.

البته این مطالعه با دفعه  قبلی متفاوت است؛ زیرا پیش روی شما یک انسان منحصر به فرد است که شاید هیچ جایی شبیه او را ندیده باشید. پس این یک مطالعه هیجان انگیز خواهد بود. خود را آماده کنید تا صفحه به صفحه از کتاب شخصیت همسر خویش بخوانید.

همان طور که شما حق ندارید نوشته‌های یک کتاب را در جای دیگری کپی کنید و یا آن‌ها را تغییر دهید، کتاب همسرتان را هم تنها با اجازه خود او تغییر خواهید داد. در واقع در مرحله اول شما باید کتاب شخصیتی همسرتان را با کمال میل بپذیرید و اگر هم خواستید تغییراتی در برخی از قسمت‌های آن وارد کنید، باید حتما موافقت خود او را جلب کرده باشید.

وقتی کل کتاب همسرتان را با دقت مطالعه کردید، دوباره قسمت‌های نادرست آن را‌هایلایت  و با موافقت شخصی او تصحیح کردن را آغاز نمایید. البته فراموش نکنید منظور از قسمت‌های نادرست، قسمت‌هایی که شما دوست ندارید نیست! بلکه مواردی است که اگر تغییر کند به هر دوی شما در رابطه کمک خواهد کرد.

نتیجه گیری

توصیه‌هایی که ما در این مطلب به شما ارائه کردیم، به هر دو طرف کمک می‌کند تا زندگی موفقی داشته باشند و همچنین اگر هنوز در مرحله آشنایی هستند یک شناخت خوب و موثر را نسبت به هم پیدا کنند.

با وضعیتی که هم اکنون حاکم است، دنیای ما نیاز به افرادی دارد تا تجربیات موثر و موفقیت آمیز خویش را با ما به اشتراک بگذارند؛ امیداوریم داستان زندگی شما هم از ان دسته مواردی باشد که الگوی بسیاری از افراد دیگر برای رسیدن به یک ازدواج موفق گردد.


منبع: مجله آنلاین کیوی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.