طرز تهیه انواع نان محلی و کلوچه پیراشکی

طرز تهیه نان های محلی - دستور پخت کلوچه ها

پودر خمیر ترش دانه ریز 1 قاشق سوپخوری

آب گرم 1 پیمانه

وانیل 1 چهارم قاشق چایخوری

شکر نصف پیمانه

آرد سفید به میزان لازم

روغن مایع 1 سوم پیمانه

 

تخم مرغ درشت 1 عدد

مواد کرم پیراشکی

شکر 3 چهارم پیمانه

آب 2 پیمانه

وانیل 1 چهارم قاشق چایخوری

آبلیمو نصف قاشق مربا خوری

آرد سفید 3 چهارم پیمانه

ابتدا در ظرفی مناسب پودر خمیر ترش و وانیل و آب گرم را مخلوط کرده و خوب هم بزنید سپس شکر را نیز به مواد اضافه کنید و دوباره به خوبی هم بزنید. پس از مخلوط شدن شکر روغن مایع را به مواد بیفزایید و دوباره هم بزنید.

تخم مرغ را از قبل در دمای اتاق قرار داده و آن را در ظرفی بشکنید و با چنگال مخلوط کنید و سپس به مواد اضافه کنید. آرد را حداقل سه بار الک کرده و به آن مقدار کمی نمک اضافه کرده و به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

آرد به میزانی به مواد اضافه شود که به دست نچسبد. خمیر را به صورت توپ در اوردهو آن را 100 بار روی تخته آرد پاشی شده بکوبید. حالا ظرفی را کمی آرد پاشی کرده و خمیر را به آن انتقال دهید و روی آن را با نایلون بپوشانید و آن را 1 ساعت در محیط گرمی قرار دهید.

بعد از مدت ذکر شده خمیر را با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید طوری که قطر آن حدود 1 سانتی متر باشد. حال با قالب گرد آن را قالب بزنید. سینی مناسبی را انتخاب کرده و آن را آرد پاشی کنید و خمیرها را روی آن بچینید و پارچه تمیز و کمی مرطوب روی آن انداخته و 15 دقیقه صبر کنید.

روغن را در ظرفی به خوبی داغ کرده و پیراشکی های استراحت کرده را داخل آن به خوبی سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. سپس آن را از روغن خارج کرده و داخل توری قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. وقتی خنک شدند با چاقو آن را کمی سوراخ کنید و کرم خنک شده را با قیف داخل پیراشکی بریزید.

طرز تهیه کرم

در ظرفی مناسب آرد الک شده و شکر را مخلوط کنید و آب را کم کم به آن اضافه کنید تا کاملا یکنواخت شود و خوب مخلوط کنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب مواد را مخلوط کنید تا کرم غلیظ شود. وقتی غلظت کرم مناسب شد آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس وانیل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.


منبع: zibakade

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.